Dynghöna

Ja det är rätta ordet på Ilska när vi är ute i skogen och går, för hon hittar alltid en dyngpöl som hon bara ska placera sig i :P

vatten som vatten tycker Ilska...

som tur är finns det oftast rena pölar oxå som hon allt får ta och lägga sig i innan vi går hem, annars blir det raka väg in i duschen, för Vem vill ha i gyttja i hela lägenheten! Och som tur var hittade vi en renare pöl innan vi skulle gå hem i morse. Och hon fick leka av sig rejält idag, för innan vi skulle hem ifrån skogen stötte vi på Gizmo (leonbergern). Skönt att få med sig en trött hund :)

Idag har man varit till optikern med bästa Elin och Nova. Där blev det konstaterat att jag fått LITE sämre syn på vänster öga. Men roligast av allt var att vi köpte 2 par glasögon var för 1000 kr, inte illa pinkat. Det blev ett par STORA MÖRBRUNA moderna och ett par nätta lila (så klart). För Elin blev det ett par Gröna och ett par stora svarta. Ska bli riktigt kul att få SE lite bättre och uppdatera sig lite...kanske var på tiden 7 år sedan sist! Efter optikerbesöket blev det lunch på blåbär med Elin och Nova och sedan stan en snabbis. När jag sedan skulle bege mig hemåt gick jag förbi Näske fiskvagn...och perfekt jag som skulle laga lax till middag, köpte även med mig lite färska räkor som jag ska mumsa på ikväll! Ska bli Gött!!
Nej nu ska här jobbas en stund innan det är dags att tillaga laxen.
På återseende :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0