Segeltur

Ja igår så hade jag väldigt lite energi i kroppen och hade inte mycket kreativitet sinne och inte min smbo heller, så vi tog bara en promis i skogen med Ilska. Men skogen energi kan verkligen ladda upp ens batterier!
När vi kom hem så ringde Jörgens kompis och frågade om vi ville följa med dem ut och segla, och vem kan väl tacka nej till ett sådant erbjudande =)
Det blev så klart ett stort JAaa!!!

Så vi tog båten ner tillhamnen och mötte upp vårt sällskap och klev på segelbåten nere vid Harrys och sedan bar det iväg ut till havs ;)

Det var en helt fantastisk upplevelse att få glida fram på vattnet utan något motorljud. Visst har jag varit ute på vattet förr med mina vänner, men aldrig i en segelbåt.

Mot kvällssidan så blev det lite små kallt, så då gick vi in och satte oss i värmen.


Ägaren av båten och styrman en liten del av vägen hem!

...ja tänka sig vad världen är liten ägaren av båten var Jonas (vi gick i samma klass i 4:an), som även var kusin med bröderna Söderlund.

Försökte mig på att ta ett kort på båten när vi kom i land, men det var alldeles för mörkt den tiden på dygnet.

Men man ser ju bakändan i alla fall =)

Det slutade ju med en riktigt toppen dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0