Har du sett herr Kantarell?

Ja tänk för att det har jag, stötte på honom några gånger igår i skogen =)

Syrran var hos mig i onsdags och berättade att Emma skulle vara hos mormor i Järved på torsdag, så om jag blev klar med mitt jobb-uppdrag så kunde jag ju gå och hälsa på dem. Så jag kämpade hårt denna dagen med min uppgift, satt från 8-21 för att hinna klar! Så på torsdag tog jag en dag ledigt och Ilska och jag tog vår promenad mot Järvedsskogen. Väl där så gick Ilska och jag av stigen för att se om herr Kantarell ville visa sig för oss, och tänk för det ville han. Jag plockade med mig ett gäng och sedan gick vi för att säga hej till Emma och mamma.



När vi kom dit så var det lunch-time för allihopa, Ilska fick sin mat, jag åt squashbiffar och spagetti, morsan och Emma åt havreplättar. Men Emma ville så klart smaka mina spagetti oxå, så hon åt lite av varje!

Hem slapp vi gå för Jörgen kom och lämnade bilen åt oss och skönt var det för Ilska och jag hade varit ute i skogen i mer än 2 tim. och det kändes lite jobbigt att behöva gå hela vägen tillbaka. När vi ändå hade bilen så passade jag på att hämta mitt fynd på posten som jag vunnit på tradera.


Jepp en alldeles egen gammal hederlig bärplockare, så nu ska här ut i skogen och plockas bär igen. Tidigare köpte jag en bärplockare i plast men inget slår ju en sådan här gammal plockare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0