Bullbak för hela slanten

Ja idag fick jag för mig att jag skulle bara bullar och inte ville jag baka tråkiga vanliga kanelbullar i pappersformar utan jag ville ha fina kanelsnurror. Något som jag aldrig förut prövat på, men någon gång måste jag vara den första =)
Det tog ett tag innan jag kom på hur man gjorde dem fina och i rätt portionsstorlek. Frånbörjag gjorde jag bullar åt jättar, de jäste rejält och när de kom ut ur ugnen var de enorma. Så det var bara till att göra dem mindre.



Ja det tog hela förmiddagen att baka dem och när jag äntligen blivit klar...ja då var det dags att tända grillen. Ja jag hade fått för mig att jag skulle grilla till middag, så det blev hemma gjorda strips i ung, grillad kyckling med grönsaker och zatziki.

Så jag har egentligen bara bakat och lagat mat idag, men det var det värt, för det var riktigt gott med nybakta bullar och goo middag.

Nu har husse åkt på ninjaträning och Ilska och jag är själv...jag tatuerade ju mig i torsdags och Zid avrådde mig från att träna idag. Han berättade en skräckhistoria om brottning och en nytatuerad tjej när jag var där...så jag valde att stanna hemma idag. Jag får ta igen träningen på torsdag istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0