Anticimex besök

Ja först på förmiddagen så hade Ilska och jag en träff med Anna och Troja igen.
Det gick mycket bättre denna gången, de "rök" inte ihop lika många gånger och det var väldigt lärorikt för Ilska att få gå i koppel brevid en hund. Det händer inte ofta att hon får chansen att gå bredvid en hund i 1,5 tim.
 
Annas hund Troja och Ilska.

När vi kom hem så var det dags för lunch och efter det så åkte jag ner och hämtade mitt tumledsskydd som jag beställt hos ortopeden Leif. Han är riktigt skojig Leif, han kommer söderifrån och har en typ Karlstads dialekt, skämtar och skojar med en hela tiden. När jag var där så fick han syn på min tatuering och visade då upp en som han hade...det var en varg på sitt bröst. Han sa att han kunde ju inte tatuera in alla sina hundar han haft för då skulle han ha hela bröstet fullt, så många hade han tydligen haft. Han sa att han därför valde att tatuera en varg (vild hund). 

När jag kom hem så ringde telefonen och det var anticimex som sa att han var redo att komma och bespruta min lägenhet. Ja vi har haft små djur i skafferiet och de tar aldrig slut, kommer nya varje dag och sätter sig i alla vrår! Usch!
Så det var skönt att de kom. Det var förrästen en gammal kompis pappa Sofie Ödlings rättare sagt, som kom med kemikalieburken. Efter han hade gjort sitt jobb så blev vi tvungna att åka i från lägenheten i 2-3 tim. Så vi åkte ut på ett litet äventyr:

Vi åkte först ut till Justernäset och badade av Ilska, vi tog med oss shampoo och kastade sedan ut pinnar i vattnet så att löddret åkte av.

En ren och fin Ilska.


Medans Ilska blev ren och fin så lekte Jörgen akrobat och klättrade upp i en gammal gungställning utan gungor.
Efter Ilska bivit hel och ren, kutade hon runt och jagade vågor...fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Efter det, så bar det av till dojon.


Där fick Ilska ge utlopp för sin aggression ;)...hon attakerade dockan som de har där!


Sedan blev det vila ovanpå alla brottnings mattor i väntan på att kaffet skulle bli klart...


och vila när kaffet VAR klart, fast då bytte de ställe. När vi var på dojon så kom Mattias och Andreas förbi en sväng och surrade lite med oss.
Eftér det så hade det gått dessa 3 tim. och vi begav oss hemåt igen =)

Så nu sitter jag i lägenheten med fönster och dörrar öppna för att vädra ut allt...ja vi får väl se om vi lever imorgon eller och vi stryker med oxå :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0