Nu snackar vi närproducerat

Ja idag under morgonpromisen var jag på jakt efter lite lunch och middag. För idag skulle det lagas närproducerat och då menar jag närproducerat. Och tänka sig jag hitatde allt jag behövde :)


Det blev en cesarsallad gjord på maskrosblad, harsyra + blommor, ängsyra och kårskål. Sedan en hemagjord pestodressing och parmesan så klart. Till detta stekte jag en omelett med kirskål. Dock var vindruvorna , äggen och löken inte fynd från skogen :P

Extra gott när man själv plockat det! Till middag idag så blir det nässelsoppa och nässlorna blev så klart plockade under morgonpromisen ;)

Någon annan än jag som tänkt på att det verkar varit en blåsig vinter, då det är väldigt mycket träd som blåst omkull i skogen.

Bara 2 av alla vi sett när vi varit ute och gått!

Ha nu en fortsatt fin dag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0