Mojäng och GW körning

Igår fick Marre och jag för oss att vi skulle ut och köra en sväng :)

Nu blir det rejs :P   Marres GW-vagn och min La Grange

Marre kopplade fast Drifwa och Storm vid brevlådan och hjälpte mig sätta fast Pajas vid linan, då Flinga var fastspänd först och Ilska höll jag på att koppla fast....då hörs ett *klick* och så är det 2 huskys som drar iväg i full fart. Kopplet hade gått sönder, så där drog de iväg!!!

Marre iväg efter och jag hade fullt sjå att sitta och hålla på bromsen så att dessa 3 inte skulle dra efter och lock Drifwa  och Storm att fortsätta springa. Och det var inte lätt vill jag lova er, de drog  mig framåt fastän jag höll in bromsen med all min kraft. Dock passade jag på när de fick små lugna perioder att backa så jag skulle komma tillbaka till min startplats när Marre väl skulle kunna starta.

Efter många om och men...kändes som en evighet...så kom Marre gående med Drifwa och Storm. Som tur var kom hennes snälla grannar ut och sprang och hjälpte henne, för de hade stått i föstret och tittat och sett vad som hänt!

Tillslut så kunde vi starta, men då var hundarna redan trötta. Ilska, Pajas och Flinga hade pumpat ut allt adrenalin när de försökt dra efter Drifwa och Storm. Och så klart så hade rymmarna redan gett gärnet!

men hej vad de gick undan ändå...gruset och geggan sprutade upp i ansiktet och i svängarna sladdade jag rejält vill jag lova!

*
Marre efter med sin GW-vagn :)

FY tusan vad ROLIGT det är!!!!
Trist bara att det ska vara så varmt....för bästa dragvädret är när det är mulet och lite kyligt ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0