Meditaions helg

Ja i helgen var det äntligen dags för 2:a träffen för ayurveda massagen, men denna gången skulle vi även bli introducerade till att lära oss source meditation. Så därför var jag tvungen att åka ner redan på fredag morgon. Men inte gjorde väl det någonting, då passade jag även på att ta mig in till city och inhandla lite eko grejer :)

Haräven  länge velat se alla körsbärsblommor på alla körsbärsträd i Kungsträdgården i Sthlm, så jag tänkte att jag skulle bege mig dit när jag ändå var där.

Haha!...och jag som tyckte att jag var ute i god tid...de hade redan blommat ut. Ja med 17 grader så händer det snabba grejer i storstaden!


men fint var det ialla fall, strålande sol och som sagt var 17 grader så satte jag mig ner för att vila mina ben och dricka mig en ekologisk smoothie.

Dagen passerade fort och så var det dags att bege sig ut till Helenelund för lite meditation med Johan.

Här är akademin :)


och mitt lilla kryp in under helgen!

Så helgen bestod utav meditation 2-4 ggr/dag + att vi fick ge varandra små massage behandlingar, så ni kan tro att man varvade ner rejält i helgen.

Bredvid akademin finns ett Indiskt tempel och jag blev så nyfiken att jag traskade över och kikade in. Men det var bara en indisk man där inne, som inte kunde prata svenska och knappt förstod engelska. Men vi konverserade ändå på något märkligt sätt.

Längstfram var alla gudar uppradade och den indiske mannen (som jag sedan fick reda på var prästen) rabblade upp alla deras namn...men idag kommer jag inte ihåg ett enda :P


Var ju tvungen att ta en bild på prästen...och det gick han så gärna med på :) (lägg märke till kläderna och tänk sedan er att det var över 30 grader där inne, rena rama vintern för en indier)
Det var inte så märkvärdigt där inne, men energin som fanns där är obeskrivlig. Inte konstigt att ayurveda akademin har en sådan bra energi när den ligger vägg i vägg med ett indiskt tempel. Under söndagen kunde vi under lunchen sitta ute och lyssna på sången som kom från templet när de hade gudstjänst (det kändes nästan som om man befann sig i ett annat land)


Här hade vi vår teori del och meditation under helgen.


och här fick vi ge varandra behandlingar


lika så här!


(bättre bild på akademin och till höger ligger templet)

Ja så nu har man kommit hem som en ny människa...lugnare och mer harmonisk än någonsin. Hur ska detta sluta innan denna utbildning är klar ;)

Ha en fortsatt trevlig dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0