Fixifix

Ja idag har jag fått släden riktigt upprustad :D Kände att det var dags att fixa lite ordentliga grejer innan det bär av till fjällen! Så jag hörde av mig till Per, som jag för några år sedan köpte min lättsläde av och hörde om han inte tillverkade linor till slädar! Och ta me tusan, klart han kunde fixa det till mig ;) Kom hit imorgon så fixar jag den, var hans svar. Så idag brassade jag ut till Sidensjö och fick nya linor, ett till ankare och en till startgrej (startlina) + att han limmade och skruvade ihop medarna som var påväg att falla isär. Så nu känns fjällsresan trygg, den borde hålla ihop under fjällsveckan. Men sedan blir det nog att byta den andra meden som gjort sitt!

Numera är linorna inte orangea utan gula och har riktigt hakar så man slipper oroa sig att de skulle gå sönder och rispa upp någon hunds hud :( Ja fy vad fel saker kan göra skada!! Det enda som fattas är en skotermatta...men tyvärr verkar ingen ha en bättre begegnad liggandes hemma :(

Idag blev även bilen besiktigad, den gick inte igenom felfritt, men tack och lov bara några småfel. Så nu längtar jag så till fjällsresan. Vi blir 4 tjejer som dar iväg till fjällen och nog ska här köras drag kan jag lova er :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0