Drag utan Ilska

Ja i fredags blev det en dragtur utan Ilska :(  detta för att hon fått ordination att vila sig, då hon haft konstiga "hostattacker". Så det blev en långtpromis med henne på morgonen bara hon och jag, sedan vid lunch-tid så åkte jag till Marre och plockade upp henne och hennes hundar. För att sedan åka och hämta Daniella och hennes bror Wille. De skulle få prova på drag en sista gång innan de skulle bege sig hemåt till Sthlm igen.



Wille fick åka med Marre och rödtottarna..

och jisses vad de drog idag. Hade införskaffat en ny sele till drifwa och då fick Storm ta Drifwas. Nu satt selarna som en smäck och de drog på som aldrig förr. Tänk vad viktigt det är att selarna sitter bra :D


Drifwa och hennes fina nya sele, den är beställd från icyriders, samma som Ilskas sele är uppsydd hos ;)

Daniella tog min superspark och hade Pajas framför sig och jag tog min lätt-släde och hade Flinga!

Duktig var hon för att behöva dra mig alldeles ensam...lilltösen!!


LÖRDAG

Sedan var det igår dags för dop på lille Erik :)

Notera att Emma har parkerat sig på en pall nedanför altaret (det kanske är svårt att se) Hon var så glad att hon fått en egen bok (psalmboken) men det fanns inga bilder i den berättade hon! Sedan hade hon högläsning därbak som hon satt ;)  Men prästen var riktigt bra och sa att hon fick ta med sig pallen och sätta sig frame vid dem, så hon oxå fick vara med när lillebror Erik skulle döpas :)


Marres flickvän Therese sjöng 2 låtar under dopet och en utav dem var Coldplay´s låt "fix you". Till den låten så spelade kantorn orgel och det var så vackert!

När dop-cermonin var slut ville syskonen leka :P

Storasystrarna ville krypa på golvet precis som lillebror!

Ja sedan blev det gofika i Täfteå med hela tjocka släkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0