7:ans pinnar

Ja idag fick jag för mig att Ilska och jag skulle ut och leta pinnar som 7:an (tidningen) satt ut lite runt stan. Så jag tog min terrängcykel och Ilska med mig och så skrev jag så klart ut kartan (för den hade hamnat i pappersinsamlingen).

Starten var vid skyttis...

här hittade vi den första som var nr. 32

men efter denna så svar vi ute efter nr. 14, men hittade den inte. Så vi styrde mot nästa som vi hade sikte på...

pinne nr. 9


därefter pinne nr. 10


nr. 29, som var lite glömd. Cyklade förbi den första gången, så det blev till att vända och då inne i skogen fick jag syn på den :)


pinne nr. 20 som var bredvid Ilskas lilla badplats ;)

Därefter var det till att åka dit vi aldrig gått, in i skogen. Men med min nya cykel så går det att ta sig fram nästan vart som helst.

där passade Ilska på att ta sig ett gytjebad, från nos ner till tassarna var hon täckt...skönt!!


Där långt in i skogen var den pinne nr. 28, åkte även här lite förlångt och fick vända om. Kanske en nackdel att ha cykel? Man hinner inte riktigt titta sig omkring i farten, men samtidigt så tar man sig snabbare till nästa pinne när man väl hittat den.


Pinne nr. 36


pinne nr. 22


och här hade de gömt pinne nr. 14, hade säker cykat förbi den 4 ggr. på ditvägen, men nu hittade vi den :)


och sista pinnen i denna tur var pinne nr. 8

Ja 10 pinnar på en och samma tur, ganska bra gjort tycker jag :) Och tur att jag skaffat mig en sådan bra cykel, som tog med över rötter och stenar, ner genom gyttjegropar och över berg, fantastiskt :)  Tro när vi ska ta nästa pinnletar tur?

http://www.7an.se/annat/karta01-40.jpg
Kartan från förra veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0