Vilken vecka

Ja nu har det varit 2 veckoslut till av ayurvedamassagen och denna gång fick vi lära oss 3 nya massagemetoder. Ja hej vad det går undan. Oxå var det en "test" på Abhyangan och jag klarade det galant :) Vi fick massera en utav våra lärare och sedan fick de ge feedback på vad de tyckte att vi skulle förbättra.
 
Det var en väldigt intensiv vecka då jag åkte ner redan på tisdag för att åka och besöka min vän Therese. Vi hann med ett besök i storstan, där det inte inhandlades alltförmycket. Pengarna denna sommar får gå till flyg och massageutbildningen denna sommar :P
 
På onsdag var det sedan dags att göra massagetestet på Lina och nervös var jag så det hette duga, men det gick snabbt över när man väl startat massagen. Och som tur var gick det toppen bra :)
 
På torsdag var det sedan dags för massagekursen och dagarna var schemalagda:
6.00 uppstigning
8.00 yoga + andningsövnningar och meditation 15 min.
9.00 frukost
10-17 massage kurs + 15 min. meditation
däremellan lunch mellan 13-14 och både lunchen och middagen lagades av en kock denna gång, mycket god vegetarisk mat fick vi
17.00 yoga, meditation och andning
18.00 middag
21.00 sama veda i 15-20 min och därefter var det tystnad som gällde
 
Ja snacka om att man gick in i sig själv med detta schema!
Torsdagen startade ialla fall med Vishesh igen. Och under fredag fm. blev det Garshan...

som är en råsiden massage som ges med råsidenvantar över hela kroppen. På em. gick vi sedan över till Shirodhara...

som är en varmoljestrålning på pannan. Väldigt krånglig och som kräver mycket övning. Shirodhara fortsatte vi även med under lördagen och kombinerades med Shiroabhyanga...


en uppiggande huvudmassage. Där jag med långt hår fick en väldig tuppering av mitt hår, ja lite 90-tals insirerat blev det :P
 
Under söndagen hade vi hunnit med det vi skulle och fick då själva bestämma vad vi ville ha för behandling av varandra. För mig blev det en Shiroabhyanga och en Vishesh. Ja sedan var jag tvungen att sringa till tågen lite tidigare för att hinna med flyget.
 
Lite omtumlande att komma hem efter en vecka med både skratt och gråt! Längtar redan till nästa gång! Tur att det bara är 1,5 vecka tills dess :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0