Misslyckad övernattning

I tisdags så fick vi en sådan tropisk värme under eftermiddagen att jag bara kände att Ilska och jag var tvungen att åka och bada. Så jag ringde till syrran och hörde om inte hennes familj ville hänga på. Och jo då! Vi åkte till sjön nedanför dem, fast mittemot där vi i normala fall brukar bada.
Å så skönt att få svalka av sig :)
 

Jag fick till och med Emma att följa med mig ut och bada. Mera mera en gång till, sa hon varje gång vi steg uppför vattenytan. Det var lite ojämn botten här som ni ser...Ilska ser ut som en jätte, jämfört med oss :P
 
På onsdag skulle Emma komma till moster och Ilska och sova över. Men eftersom att Ilska löper så vill jag inte ha henne lös, så vi åkte då ut till Järved och tog med oss mormor och morfar ut i skogen.

och lite blåbär hittade vi...
 
som Emma sedan fick äta upp då hon blev så hungrig mitt ute i skogen ;)  Efter skogtsturen bjöd mormor på pannkaka och sedan drog vi hem till mig igen. Men där blev Emma snabbt uttråkad och inte kunde vi gå till lekparken, för det verkligen ÖSTE ner regn! Och då började hon längta hem till mamma och ville inte alls sova över hos moster och Ilska, så det var bara till att skjutsa hem henne!
 
Ja, så det blev bara en barnvakts stund jag hade henne....bättre lycka nästa gång ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0