Det går som på is

Ja igår fick jag för mig att vi skulle gå upp till skyttis och se om det gick att dra-åka med skridskor. Fick tipset av min ayurveda lärare Tirild när jag var i Sthlm, hon har nämligen en Husky och kör själv drag med sin hund :) Frågade hur hon tränade med sin hund, eftersom att de inte har snö lika länge som vi uppe i norra delarna :P Hon berättade då att hon oftast tar skidorna eller åker skridskor....skridskor tänkte jag?? Halt för en hund....men tänkte inte på att det finns något som kallas för frost :P Inte konstigt att människor norr ut har så många namn för snö...för den finns ju i så otroligt många former! Och igår var det en sådan dag då herr frost lagt ner sig.


Det gick ju som på is ;) Skönt att bara kunna åka fram och få en trött hund och känner hon inte för att springa så åkte jag bara förbi henne och då fick hon upp farten igen :)

Imorse tänkte vi därför göra en repris, men när vi kom upp dit så hade de nukört med ismaskinen så isen var alldeles blank...inte läge att ta några runder :( Så det fick bli skogen imorse.
Nej! Tänkte jag måste få en riktig tränings dag med Ilska....måste låna en hund!!! Så jag kontaktade bara Marre och vips så var det ordnat.

Så efter lunch brassade vi ut till henne och lånade Drifwa och tog den lättare släden och drog iväg en sväng!

Tjobidooo! Äntligen en riktig dragtur med Ilska :D

Sedan fylle bästa Eliyah 1 år, så då stannade vi på kalas efteråt...

bustrollet Eliyah tyckte att papperet och kuverten var roligare än paketen :P


Oaow!! Kolla in fyrvereriet som Eliyah fick på sin tårta :D En riktig gladskit var det som fyllde 1 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0