What are words

Ja detta är en låt som ger mig rysningar varje gång jag hör den, hörde den igen i bilen imorse när jag var ute och körde. Tror att det är för att det är en sådan stark historia bakom den.

Och för er som inte vet så är det Chris Medina som skrivit och sjunger denna låt. Chris var med i American Idol och  dagen efter han åkt ur musiktävlingen hade han friat till sin flickvän Juliana. Några dagar senare råkade hon ut för en bilolycka och hamnade i koma. När man meddelade att hennes liv inte skulle gå att rädda fortsatte Chris att vaka vid hennes sida. Efter 1 1/2 månad vaknade Juliana, dock med en hjärnskada som förändrade hennes och hennes familjs liv. Men Chris och Juliana gifte sig ändå. Chris gav senare ut denna låt som han skrivit: vad är ord om man inte menar dem när man säger dem? Vad vore jag för en kille om jag skulle lämna dig nu när du behöver mig som mest...?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0