Stockholms tripp

Ja i tisdags morse åkte Jörgen och jag till Sthlm, hade turen att Marre kunde ha Ilska hos sig medans vi var borta. Så jag åkte ut till henne på morgonen och lämnade Ilska där, kände faktsikt inte det minsta jobbigt då jag visste att hon skulle få vara med sina bästa vänner i några dagar :)

Vi landade i Sthlm framåt kvällen (körde dock bil, så ni inte tror vi landat med flyg :P  ) och då hade Jörgen några ärenden att uträtta och jag passade då på att ta mig till min favorit ekologiska affär på söder: Good store. Där jag inhandlade lite smått och gott! Sedan bar det av till hotellet för att checka in och lämna av bagaget, därefter brassade vi till Kista Gallerian för att se om det gick någon bra biofilm. Jag bestämde att vi skulle se Hamliton...

men jag blev väldigt besviken...tyckte inte alls att den var bra :(  och trött var jag oxå...så det var nästan så att jag nickade till, fick verkligen kämpa för att hålla mig vaken. Efter filmen blev det godnatt!

På onsdagen tvingade jag iväg Jörgen på stan en sväng, ville ju hinna med mina 2 favorit affärer: Vedalila och Panduro ;) När dessa affärer var bortgjorda så var det dags för lunch på: Vapiano

en riktig höjdar restaurang med Italiensk mat :D  Gick dit för första gången med Elin för några år sedan och därefter längtat att få gå tillbaka. Och fortfarande var maten lika god, riktig Italiens mat mumma!

När maten lagt sig i magen åkte vi ut till Vasa museet :)
Där hade jag aldrig varit, kul att få se lite svensk historia.

Mäktigt stort skepp var det med tanke på hur länge sedan det byggdes. När vi avklarat lite svensk historia, drog vi tillbaka till hotellet för att ta det lite lugnt en stund innan kvällens aktiviteter skulle dra igång ;)

Vi skulle nämligen till Rival och se en show med Henrik Fexeus

Innan blev det middag på ett fullproppat Olearys :)

Showen var riktigt bra, förmodligen för att jag innan inte alls hade några förväntningar. Jörgen har alla han böcker, men jag har dock bara läst en av dem. Det var riktigt roligt att han involverade publiken hela tiden och tog upp olika människor på scenen :) Dock hade Jörgen och jag tur att aldrig behöva gå upp, trots att vi satt frame på 2:a raden :P 

På torsdagen var det sedan dags att åka hemåt igen, men innan det så hann vi med att åka ut till Cosmonova och titta på en 3D film: Sea Rex


Jag har nog aldrig sett så mycket av Stockholm på så kort tid som jag gjort under dessa dagar. Hektiskt men roligt :D

Hos Marre hade det gått jätte bra med Ilska, hon hade skött sig och blivit en av pakten ganska snabbt :PTack åter igen för hundvakten underbara vän <3

Nu är det skönt att vara hemma igen och få sova i sin egen säng och vakna med sin egen hund. Hemma är ALLTID ändå bäst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0