Kyligt

Ja kylan har vekligen kommit nu!
-21 grader var det i fredags, men det hindrar inte Ilska och mig från att gå ut i skogen och busa :) Men det kändes i ansiktet att det var kallt, det bet riktigt till.


Någon stans i skogen en fredag morgon :P

Men på lördagen var det ännu kallare -26 stod det då på termometern, så denna morgon åkte mitt varmaste underställ på och rånarluvan. Och klär man sig bara varmt så känns det inte alls att det är 26 minus.

Såg ju inte klok ut, men jag slapp ialla fall frysa ;)


Till och med Ilska fick ta på sig sin "kappa" och hon verkade helt oberörd av kylan. Så länge man har en pinne i munnen får det nog vara hur kallt som hellst.

På lördag eftermiddagen kom mamma och pappa och hämtade Ilska, hon skulle få vara där under lördagen och sova över till söndag. För husse och jag skulle ut till Skule och gratta husses systers pojkvän som fyllde 30 år. När vi åkte hem därifrån så stod biltermometern på -29 Brrrrrrrr!! Trodde då att det bara skulle bli kallare och kallare för varje dag som gick. Men det vände faktiskt och har nu blivit lite "mildare" -17 var det idag :P

Igår fick Ilska och jag besök av konstnären Emma :)

Jag hade införskaffat pennor, kritor och målarfärg och tejpat upp papper på dörren så hon skulle få något roligt att göra. Syrran och Erik var så klart oxå med :)

Idag är det ett riktigt kanonväder ute...hade varit härligt med en dragtur :( Jädra bil....den är fortfarande paj, hoppas den kan bli hel till helgen :D Då kanske det kan bli en tur!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0