Helg drag

Ja i helgen har det minsann blivit drag och extra fort går det när man nu har tillgång till 2 st. hundar :D
Invigning av Ilskas ena rosa sele blev det oxå....jisses vad snygg den är på!
I lördags blev det körning på grusvägen i vårby....


Vilopaus efter halva vägen.


TJooohej!!!

Efter dragturen åkte vi hem och käkade frulle och sedan bar det av ut till syrran och hennes familj. Hade lovat Emma att hon skulle få träffa Pajas nu när jag skulle ha han. Hon har nämligen efter honom och att hon vill träffa han när hon ser honom på bild. Och denna önskan var ju inte så svår att uppfylla :)

Pajas blev snabbt en stor favorit hos Tyra ;)


medans Emma hellre satt tryggt i stolen HÖGT upp ovanför golvet och målade. Men tillslut så ville även hon träffa och klappa både Ilska och Pajas!
Och till och med Axel vågade tillslut sig fram, han är i vanliga fall väldigt rädd för hundar påstår han. Men idag gick det riktigt bra och efter en stund sa han att han inte längre var rädd för stora hundar ;)


Så när eftermiddagen kom hade jag 2 väldigt trötta hundar hemma hos mig. Skönt med en lugn och skön lördags kväll.

Imorse bar det iväg mot Gärdal, valde detta dragställe idag eftersom att Pajas reagerade lite grann när vi passerade Hörnett (där han nämligen bor). Roligt med lite variation oxå!

Härlig utsikt här uppe....lika duktiga var de idag ;)

När dragturen var avklarad passade jag på att ta en sväng förbi Dojon för att sätta igång värmen och hänga upp lite grejer jag sytt.

Pajas och Ilska fick så klart följa med in :)


Pajas undrar nog vad det där är för konstig fillur som bara står alldeles still och inte har några ben?!!

Ja, nu har frukosten avklarats och hundarna ligger däckade nedanför mig....bäst att de passar på, för snart bär det iväg ut igen. Ja det är ju farsdag, så det blir en tur ut till pappsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0