Allhelgona

Ja i veckan så har den blivit mycket Emma :) Vi var ju och hälsade på henne ute i Järved tidigare i veckan och på fredag var hon där igen, så då gjorde vi ett besök dit!


Nu var de kompisar från första början och Emma skulle klappa henne hela tiden ;)

På em. väntade vi sedan besök av våra vänner Maria och Cash, vi skulle ta med dem till Rutberget och utforska denna plats riktigt. Förra gången tog de sådan tid för Ilska och mig eftersom att vi först och främst knappt hittade dit.


Men jisses vilken dimma det var i fredags, gick knappt och ta några bilder...detta är den bästa :(  Och som vanligt var vi ute i nästan 3 tim.

I går (lördag) så åkte vi ut till syrran, där vi återigen träffade Emma. Det första man fick höra när man kom innan för dörren, var Emma som ropade: Malin kom upp!! Så det var bara att lyda order och gå upp till henne på övervåningen. Syrran hade stickat yoga-sockar till mig som jag kom för att prova, superfina är de :) 3 olika varianter provade jag, men dock bara 1 av varje, så jag får gott vänta tills jag har ett komplett par! Med yoga sockar menas att det är öppet för tårna och för hälen, men att den värmer mitten av foten och ankeln. Ska bli skönt att få använda dem när de är klara.
Jag blev även klippt och fick mig ett par nya vanliga tjocksockar med mig hem och det var välbehövt, för alla jag har hemma är det hål på hälen.

Idag blev det cykel/spring runt Höglandssjön och som vanligt är vi ute tidigt på morgonen, inte en enda levande själ stötte vi på. Det är ovanligt för att vara där, men klockan var väl förlite för att normala människor skulle ha stigit upp och gett sig ut i spåret.

När vi kommit runt fick Ilska sig ett välförtjänt bad...och det var uppskattat!

Ja i helgen är det ju Allhelgona och eftersom att vi bor bredvid kyrkogården så tar vi alltid en promenad runt den under denna helg. Det är så ortoligt vackert med all tända ljus under denna helg, det känns nästan heligt när man går förbi.

magiskt vackert :)

Kommentarer
Postat av: Gracie

Vilka fina bilder :)

2011-11-06 @ 22:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0