Oooh what the fuck go ahead and do It anyway


Ja hela gårdagen var helkonstig känns nu bara som en dröm. Men ialla fall så satt jag vid datorn på mogonen och kom bara på så där helt plötsligt att vi (Marre och jag) skulle ha tagit oss i kragen och ringt in till P4´s program "sök och finn" där de hjälper en att hitta saker! Tanken har vi tänkt i några veckor men ingen har gjort något åt saken och helt plötsigt kom jag att tänka på att det faktiskt var fredag (radioprogrammet sänds på fredagar). Så jag gick in på deras hemsida och skickade iväg ett mail till dem och förklarade att vi var ute efter en ny hundsläde eftersom den våran gått sönder. Men kl. var då 9.30 och progammet skulle börja sändas kl.10 så jag hade inga förhoppningar på att de skulle ringa idag...men kanske nästa vecka!

Klockan blir 10 och då förstår jag att de inte kommer att kontakta mig...men så där en efter 10-15 min. så ringer min mobil och det är ett privat nummer....Hmm...kan det vara dem???

Jepp mycket riktigt så var det Lars T Johansson på telefonen som sa att om ungefär 1 min. så ska du få vara med i radio och söka efter en hundsläde...Gahhh...ingen tid att förbereda mig inför detta...inte lätt att förklara vilken typ av hundsläde vi var ute efter, så det var bara tuta och köra :P  och jag tror att mitt budskap med lite hjälp utan Lars T Johansson går fram

Men när jag sedan sitter och lyssnar på programmet (live) så nämner de aldrig att de letar efter en hundsläde? så jag börjar bli lite orolig över att jag kanske lagt på telefonen förtidigt...men så börjar jag tänka i andra banor...tänk om det faktiskt är så att de redan fått tag på en släde till oss!

Mycket riktigt i slutet av programmet så räknar de upp vad de hittat och kan ni tänka er 2 st. har ringt in och säger att de har slädar...
-Så nu kan Malin och Maria få varsin släde, kommenterar programledaren :)

När Kerstin Eriksson från programmet sedan ringer till mig så lämnar hon uppgifter och telefonnummer till slädägarna och jag ringer genast upp dem! Båda bor i Härnösand och den ena mannen har 2 st. slädar som han vill bli av med och säger att vi FÅR dem GRATIS!! Vänta här nu....Vad sa du?!! Gratis???
-Ja, men jag vill ju bara bli av med dem, så ta dom bara, svarar han.
What!!!Jag ringer genast till Marre och berättar, hon tror inte heller sina öron och säger att vi drar dit NU!! Och det är precis vad vi gör!

Jag ringer till Jörgen och frågar om han kan komma hem med bilen så vi får åka och hämta dem och sä snäll som han är så gör han det!

Så det bär i väg mot Härnösand för att hämta slädar :D


Ena släden pålastad :) nästan precis exakt som den säden vi tidigare har!

Som tur är så hade Marre kontaktat hennes ex. flickvän som behövde att skakel till sin hund, som vi givet vis tagit med oss i bilen. Och hon lovar att möta upp oss och att följa med oss för att hämta slädarna. Tur var väl det för vi hade aldrig fått hem båda bara på ett biltak.

2:a släden pålastad och Pirat fick följa med Krisse som hon heter. Pirat är Pajas bror och när inte Pajas var med oss så upplevdes han ännu mer lik Pajas.

Krisse skulle ta hem denna släde till sig och förvara den åt oss tills vi har tid att åka och hämta den på ett ledigt biltak!


Pirat trivdes väldigt bra bak i mitt bagage, kanske var det för att det luktade schäfer tik ;) Han la sig där och såg så nöjd ut, så Marre och jag tyckte att vi lika gärna kunde få ta med honom hem... men Krisse ville ha sin hund med sig hem. 

Men efter påsk så kommer han och joinar oss!!


Lille man var så klart oxå med och han var så snäll hela vägen, han trivdes med att åka bil!

Ja, så nu är man 2 slädar rikare och 1 kvar att hämta ;) den andra slädägaren mms:ade mig en bild på den släden och den såg fin ut och var bara 1 år gammal. Han ville så klart ha en liten summa för den, men den summan var den värd, så den betalar vi gärna.

Nu ger jag mig en ordentlig klapp på axeln...för utan mitt telefonsamtal så hade vi fortfarande baar haft en trasig släde stående i garaget!!



Kommentarer
Postat av: Marre

DET VAR HELT FANTASTISKT ATT DU RINGDE!!!! =) Vilken heldag vi fik igår! =) Och vilka slädar!!! =) Hoppas vi kan fixa iordning dem ordentligt och hämta hem den sista illa kvickt så vi kan köra!!! =) KRAM!

2011-03-05 @ 09:46:33
URL: http://drifwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0