Husky valpar

Ja igår följde jag med Marre och Therese och tittade på Husky valpar. Drifwas uppfödare har nämligen flyttat upp till norrland, till Kramfors. Hon bode tidigare nere i skåne. Drifwas mamma hade fått en kull för några veckor sedan, så det var ju självklart att vi skulle åka och titta på dem :)

Här har ni Drifwas mamma :D


Sedan hade hon ett gäng till 5 vuxna var det och ett helt gäng med valpar. Marre hade spanat in en gråsvart valp som hon tyckte var så fin och hon var rädd för att Angelica (uppföderen) ville att Marre skulle ta med sig en hem. Vad gör jag då? sa Marre. Ja man kan ju inte säga nej till att få en hund :)  och mycket riktigt när vi kom dit så hade hon valt ut 2 st. som Marre fick välja mellan, den gråsvarta och en gråvit, båda tikar!


Nu blev det inte lätt kan jag lova er! Det blev uppställning och till att känna igen alla valpens vinklar.


och på så sätt kanske göra det lite lättare att välja....men så var inte fallet


Titta....ni kan förstå att det var ett svårt val. En svartgrå som hade så otroligt fint utseende och fin täckning, medans den vitgråa hade en sådan personlighet och riktigt avgudade Marre :) Så för mig var valet inte så svårt :D


Hm....hur gör vi???


Små plupparna...inte lätt att stå emot de små ;)  när uppfödaren fick reda på att det var jag som körde drag med Marre så tyckte hon att jag oxå skulle ta en.....tror ni det var lätt att säga nej till en liten pluppis. Hade Ilska varit med och sagt sitt så hade jag förmodligen kommit hem med en jag med ;) men jag vill ha hennes godkännande oxå!


Haha!! Här har ni valpen som Marre valde....ett helt självklart val tyckte jag! Så nu har lilla (snö) "Flinga" kommit in i Drifwas pakt!


Ja så på hemvägen var det 2 st. huskys i bilen ;) Drifwa och sin halvsyster Flinga


Liten kisspaus blev det allt, tänka sig att även Drifwa varit så där liten. Ja pakten bara växer och växer....snart kanske det är min tur oxå....hehe vem vet?!  För vi måste ju ha ett gäng när vi ska ut i skogen på vintern och köra DRAG!!!! Jihoooo, nej nu får det bli vinter snart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0