Herr och fru Strömstedt

Ja hörr ni det här kommer nog bli världens längsta blogginlägg...men med all rätt!!
Har ändå försökt plocka ut helheten....tog enormt många bilder igår.

Ja ialla fall så började dagen med att jag skulle gå hem till Titti och Mattias för att få mitt hår iordning gjort. (Titti är flickvän till min sambo Jörgens kompis Mattias)
Haha! Det började bra....Titti hade försovit sig och glömt bort att det var lördag idag, så jag väckte upp henne. Men bra gick det ändå, hon gjorde en jätte fin enkel frisyr på mig...blev supernöjd! Sedan cyklade jag vidare till Maria salongen där syrran och hennes tärnor gjorde iordning håret...

Jepp makead och iordninglockad....bara uppsättningen som var kvar...men jag vågade inte stanna längre och se det färdiga resultatet för det var väldigt svarta moln i luften och jag hade ju bara in cykel att ta mig hem på! Så det var snabba ryck som gällde...och sncka om tur, för jag hinner bara ställa in cykeln i förådet och springa uppför trappen så fullkommligt öser regnet ner! 
Puh....tänk att få ha gjort iordning håret oxå pajja regnet det...hade inte varit skoj!

Ja sedan bar det iväg till Arnäs kyrkan.

En pappis som jag tror har lite nervositet i kroppen....han skulle nämligen gå med syrran ner till altaret!

Ja så då tog vi plats längst fram i kyrkan så klart :)

och så kom Thomas med barn och brudnäbbar fram.....oxå var det dags!!

HERE COMES THE BRIDE.....

En stolt Herr Lindström med sin yngsta dotter vid sin sida :D

oxå lämnades hon av till sin blivande make


och pappsen tog plats i bänkarna han med och han hade fått i uppdrag att vara Emma vakt. Inte lätt att förstå vad som föregår nu...varför står mamma och pappa där framme och du måste sitta här? Ja, fy vad knäppt!


Marre, Eliyah och Therese var oxå på plats....Therese skulle ju sjunga 2 sånger på vigseln....men åh så fint hon sjöng!!! Hihi tur man känner vänner med sådana talanger ;)


Så var det dags....Tyra kom fram med ringarna till pappa


och bröllopslöftena gavs....


Och båda sa JA!!!!


Numera Herr och Fru Strömstedt ;)


Så var det dags för alla att få gå fram och gratulera!


Här har vi mamsen med hennes mammas syster och hennes man (Sven och Ann-Marie)


And away the go!!


Alla gäster på plats utanför herrgården....nu fattas bara brudparet!


och tillslut var även de på plats =)


Då blev det en skål upp på höjden


SKÅL på er!!!


Cicci vår kusin och brudens storasyster...ja jag själv :)


Skål på dig syster!!!


Nöjda och glada!
Sedan var det dags för fotografering...så vi andra fick roa oss själva.


Tur att Emma är lätt road....en mobil med lite bilder på Ilska klarar hon sig länge på :)


Sedan var det dags för middag


som sedan avslutades med tårta och den var helt gudomlig, godare tårta har jag aldrig ätit....mums den vill vi äta fler gånger!


Sedan tillslut.....Bröllopsvalsen.....

Ja så nu är man ensam syster att heta Lindström....hm...tro om man någonsin kommer att vänja sig vid att säga Strömstedt till lillasyster, inte lätt att ha delat efternamn i 28 år och nu plötsigt byter....Ja! Det är bara att bita sig i tungan och hoppas att det är rätt namn man säger ;)

ALL LYCKA TILL ER I FRAMTIDEN!
Och ett stort tack för att jag fick vara med på er stora dag!
Många lyckönskningar från Malin och Ilska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0