Skogsmys

Ja idag så började Ilska och jag morgonen med lite bollkastning nere på vikingavallen...och Brrrr vad kallt det var -25 visade vår termometer. Ilska blev less ganska snabbt!


När vi kom hem fick jag reda på att vår vän Therese (Marre´s flickvän) tagit med sig "DE drabbade" på jobbet (en serie). Hon jobbar precis vid oss...på Sibylla.
Så jag klädde på mig och gick ner, men Therese hade tyvärr glömt sin väska där filmerna låg i bilen som hon fått skjuts av. Så jag får gott vänta tills imorgon....(men den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge, som man brukar säga!)
Jag såg 2 avsnitt i torsdags och ett idag och jag kan lova er att man blir beroende och nu är det riktigt spännande.....

Ja men till att återgå till dagen...så vaknade tillslut Jörgen och då drog jag iväg både Jörgen och Ilska till skogen :) Jag hade kokat grönsakssoppa och kokat kaffe och packat ryggsäcken! Så vi traskade iväg upp till skogen och plumsade i snön, tills vi kom till vårt fikaställe!

Där blev det hemmagjord grönsakssoppa riktigt när det var så kallt ute :) och Jörgen fick sig en kopp kaffe!

Ilska fick sitt täcke på sig medans vi åt och hon fick så klart något att tugga på oxå undertiden. Men det räckte tydligen inte för hon gav sig på träbänken oxå och började gnaga och slita bort träbitar!

Har ibland en riktigt tokig hund ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0