Super sparkarna

Jepp igår var det premiärtur för våra nya super sparkar :D
Så vi lastade sparkarna på taket och drog iväg i mot Gullvik för att leta skoterspår....vi hittade ett ganska snart som var alldeles nykört, men som otur fanns där ingen stans att parkera bilen. Ville ogärna ställa bilen efter den smala vägen, så vi åkte vidare och spanade! Å plötsligt ser Marre ett spår...men som tidigare...ingen stans att parkera :( men så dyker det upp en liten väg som leder till en STOR vändplan där det står några garage, så vi chansar och åker in. Och precis mitt framför ögonen på oss går ett skoterspår, så det var bara att parkera och lasta av sparkarna!!
Tjohej vad det gick undan i spåret och en jäkla massa nerförsbackar var det i början, inte roligt när hundarna är heltaggade. Det gick lite för fort i svängarna, så Marre vurpar och jag får stå och bromsa med båda benen för att få stopp på Ilska. Och där kan jag lova er att jag sträckte, fy vad det gjorde ont!! Men med adrenalinet i kroppen så ställer man sig bara upp igen och brassar vidare ;)
Tillslut kommer vi fram på en skogsväg som ledde ner mot Genefornby, där kunde vi åka bredvid varandra och jag lyckades äntligen att ta några bilder!


Tjohej vad det gick undan!!

Uppe vid en korsning stannade vi och tog oss en kopp te och varsin Lion ;)


Sedan brassade vi hemåt igen...upp på skoterspåren och in i skogen!
Fy tusan vilka duktiga hundar vi har och det är en sådan obeskrivlig känsla att få dra iväg in i skogen med hjälp utav hundkraft.
Vi var borta i bra precis 1 tim. och precis när vi höll på att lasta sparkarna på taket så ringde Therese och sa att Eliyah börjat vakna och nog snart var hungrig! Helt perfekt time-ing.

Jag och alla ni som tycker att Marre är en blådåre som ger sig ut i skogen 4 v. efter en förlossning, kan jag bara hålla med: En riktig krut morsa e vad hon e :)

Ni som sedan tror att hon ska få mjölkstockning när hon är ute och kör kan jag bara förklara för er att risken är ganska liten eftersom att adrenaliet pumpandes runt i kroppen hela tiden! Risken är betydligt större att hon skulle få det om hon tog sig en promenad med barnvagnen, för då finns inget adrenalin som håller en varm ;)

Nu blir det nog ett litet uppehåll med min bloggning ett litet tag, har lite annat för mig...men nästa vecka ska vi nog se att jag e på G igen!
Ha´re gott allihopa :)
/Malin & Ilska

Kommentarer
Postat av: Krutmorsan

Hahaha ja den vurpan hade jag velat ha på film och gärna även känslan jag hade när jag föll!!! =D Obetalbart! =)



Tro om vi ska bege oss på måndag förmiddag??? Barnen åker till deras pappa på eftermiddagen och sen ska vi ju till Thereses syster... Men innan...? Vi kan ju fundera på det! =) KRAM!

2011-03-05 @ 10:09:36
URL: http://drifwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0