Skid premiär

Ja igår blev det inge Marre besök. Hon var tvungen att åka ner till S-vall dit Therese åkt akut med ambulans kvällen innan :(  Blödande magsår visade det sig vara....usch usch!

Så istället åkte vi ut till Järved och hämtade skidorna och gav oss ut i spåret för första gången den här vintern! Gick lite si så där, tur var att jag hade Ilska framför mig annars hade jag aldrig tagit mig uppför backarna ;)


Kanon att få draghjälp när det går uppför!!

Det är värre att ha drag hjälp nerför, för då tycker jag att det går nog fort ändå, men lillgumman ger verkligen gärnet i nerförbackarna och då går det alldeles för fort för mig :P

Så i de brantaste backarna fick jag släppa henne, då fick hon springa före mig och glad var jag för det, för hon var rejält långt framför mig  inerförsbackarna!
Nästa gång kan jag nog ha henne framför mig ;)
För enda gången som jag åkte av spår och åkte in i en liten gran, var efter alla uppförbackar och lustigt nog så var det nästan raksträcka där?? Vet inte vad jag sysslade med då?

När vi tagit oss tillbaka till bilen, åkte vi så klart tillbaka med skidorna och stannade då till hos mamma en stund, för hon var Emma vakt! Där hade jag sedan turen att få bli bjuden på middag, det var så skönt att slippa laga mat för en gång skull!
När vi kom hem blev det fredagsmys med film....

Idag är det lika fint väder som igår, så vi får se vad denna dagen har tänkt att vi ska göra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0