Pippi fight

Imorse så gick Ilska och jag till fotbollsplan för att busa och kasta lite boll. Men helt plötsligt när vi busade som bäst kom det en pippi och satte sig och tittade på oss. Och jag vet ju att Ilska tycket det är väldigt kul att jaga pippi, men denna gången satt hon bara och tittade på den!


(lite svårt att se pippin på denna lilla bild, men det är den där lilla svarta pricken till höger ;) )


Sedan kom den lite närmare och då var Ilska på G......klara...färdiga....


....varsågod......oxå bar det iväg efter pippin, men så klart så hann pippin flyga fortare!


Men tror ni inte att den kom förbi en sväng till när vi höll på att busa som bäst...


denna gången blev den jagad av Ilska en riktigt lång bit!


Men den fegade ur och satte sig uppe i ett träd, där den nog kände sig trygg ifrån Ilska.

Ja det blev en riktig pippi fight idag och denna gången var det inte jag som behövde trötta ut henne ;)

När vi kom hem blev det frulle både för Ilska och mig.

Själv gjorde jag ost och avocado creps....mmmm...medans Ilska fick korvblandning...som hon nog sa..mmmm, till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0