Mr. Fredriksson

Ja det hamnade ju en Teddybjörn i min varukorg när jag hadlande till "superfesten" och den var ju naturligtvis till födelsedagsbarnet själv. Det var nämligen så att när jag var hos Marre några dagar innan festen, så frågade hon om Jörgen hade någon favritlåt? Hon tänkte att Therese kunde ju kanske ta och sjunga den för honom på festen :)  Den första som kom upp i mitt huvudet var så klart "teddybjörnen fredriksson" den har han alltid tyckt om redan som barn vet jag. Kändes som en låt som kunde vara fin att framföra till honom :) . Så Marre kom då på att vi skulle köpa en nalle som vi skulle skriva fredriksson på och som jag då kunde gå fram och ge honom!

Därför hamnade Fredriksson i min korg :)

Själv hann jag aldrig vara med på framträdandet, då jag var tvungen att åka hem till Ilska för att låta henne uträtta sina behov. Och så klart hade alla lekar och Therese sång blivit framförda då, så Marre hade fått ge Jörgen nallen. Jag kom precis tillbaka när hon sjungit klart, men jag fick faktiskt se det på film dagen efter, eftersom Andreas filmat det hela :)

Och dagen efter var det någon som hittade Fredriksson och tyckte att det var hennes nalle...

och vem kunde säga nej till det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0