Loppis i Skule

Ja igår var vi ut till Skule en sväng, till Jörgen syster Kicki som har startat en liten loppis på deras gård!

Några av deras "nya" hönor som är ute och promenerar!


Minea (en utav Jörgens systerdöttrar) ville så klart visa mig vart man kunde hitta ägg :)


Där satt en hel del "småa" höns och ruvade


medans de "större" var ute på promenad, (nog för att den stora här är en tupp) men hönsen av denna sort var lika stora. Riktigt mäktiga höns var det (för man är ju van de här små vita som går brevid) så dessa upplevde man som enorma!


Hundarna fick sitta inlåsta (Coda, Bella, Willy och Ilska) och det var inte så populärt frånbörjan, för alla utom Coda tror jag satt och skällde :)


Tillslut så lugnade de ner sig


De har även skaffat sig långhåriga kossor som var väldigt vackra att titta på. Highland cattle heter de vid sitt rätta namn.

De har även får på gården, men de glömde jag alldeles bort att titta på denna gång, för de har tydligen nyss fått lamm och det hade ju varit kul att få se ;) men men får ta det nästa gång!

Ja på loppisen fanns det lite smått och gott...men det allra bästa var nog tjejernas fikastånd ;) Michelle (Kickis älsta flicka) och hennes kompisar satt och sålde hembakt fikabröd och kaffe!


Här är Mia med sitt senaste fynd (en disco-kula till Minea) och Jimmy, bakom honom sitter tjejerna och säljer fika :)

Ja, jag kom i alla fall en hem med en sak...ÄGG!

Nej nu ska här hinnas göra lite saker innan det bär iväg till BJJ-träningen som börjar tidigare nuförtiden...som förrästen jag tycker är helt fantastiskt...för då hinner jag nämligen på yogan på kvällen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0