Slåtterdalsskrevan

Ja igår så fick jag äntligen med mig Jörgen till mitt efterlängtade vandringsställe: Slåtterdalsskrevan :D
Som jag längtat efter att få gå där igen, gick dit en gång när jag var yngre med syrran, mor och far och en kompis till mig.

Men nu så var det jag och Ilska och Jörgen som drog iväg dit.
Det första stoppet blev alldeles i början, eftersom att Jörgen inte ätit någon lunch så åt han den då.


Ilska och jag hade ju redan ätit våran lunch redan.
Så när vi var redo att bege oss ut på vår vandringstur så var kl. 14.

I början av leden så stött vi på ett sånt fin vattenfall, att jag bara var tvungen att försöka ta en bild...

Men bilden blev inte speciellt bra, min tumme var ivägen och Ilska är alldeles suddig.
Så Jörgen sa att han kunde ta en bild på Ilska och mig tillsamman, så han fick min telefon och Ilska och jag traskade ut till vattenfallet.


Men han lyckade inte så mycket bättre heller!
Precis efter att bilen blev tagen så ser jag hur Jörgen tappar min telefon...den studsar först på berget och sedan plopp ner i vattnet...........ja så där rök min telefon....inga fler bilder och ingen telefon :( Så alla som försökte ringa mig eller sms:a mig igår...nu förstår ni varför jag inte kunnat svara.

Men Jörgen gick ner och fiskade upp mobilen gav den sedan till mig och jag skyndade mig stängde av den och tog isär alla delar för att de skulle få torka. Och nu har telefonen legat på torkning hela natten, ska testa den senare. Och håll tummarna för mig, så att den fingerar. Känner inte för att lägga ut pengaran på en ny telefon nu!

Ja men ialla fall så blev det en trevlig liten tripp igår. Ilska fick gå i selen och jag hade dragbältet på mig, så vissa stunder fick jag springa fram med henne (så ivrig var hon). örgen tog några bilder i skrevan med sin telefon, få väl se när han vaknar om det blev några bra som jag kan lägga upp sen.

KL.17.15 var vi tillbaka till bilen igen så det tog några timmar att gå ändå. Men det är för otroligt mäktigt att se vad naturen lyckas åstakomma!

Idag känns det i mina lår att Ilska och jag sprang, har faktiskt lite träningvärk så vi får väl se hur det går med träningen ikväll :S

Kommentarer
Postat av: R O R A . S E

Av bilderna att döma ser det där riktigt härligt ut. :)

2010-09-08 @ 21:01:14
URL: http://rora.se/
Postat av: Mallan

Ja man brukar ju säga att en bild säger mer än tusen ord :D

2010-09-09 @ 08:59:12
URL: http://ilskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0