Ny ninja


Ja idag så var det som vanligt BJJ/ninjaträning och denna gången var Jörgens bror mattsson med och han tog även med sig en tjej kompis med ett sådant fint namn som Sara (eller hur syrran )

Ett fantastisk initiativ av mattsson tycker jag, riktigt kul med en till tjej :D saknade de tidigare ninja tjejerna Kicki och Marie-Therese.

Ja men ialla fall så när vi kom dit så surrade jag och Sara lite innan träningen och när jag började prata om BJJ så blev hennes ögon stora son tefat.....men vad då, sa hon det är väl vanlig JuJutsu som ni ska träna? - Nej, sa jag det är BJJ som vi kör! - Va...Mattsson sa att det var vanlig JuJutsu :S 
Hon fick lite småpanik och sa att hon ialla fall kunde försöka vara med på uppvärmningen. Jag försökte lugna henne och förklara att vi alla var nybörjare och att det inte var en massa kast som hon trodde.

Efter passet hade hon ett stort brett leende på läpparna och sa: - Det här var ju faktiskt riktigt roligt!
Så förhoppningsvid så hänger hon med på nästa pass oxå

Just det ja....körde en match mot mattsson....gissa vem som vann?????
(ja JAG så klart, en ninja leker man inte med :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0