Måndag

Ja dagen började med att Ilska och jag tog bilen till Gullänget till Jörgens jobb, för att jag där skulle hämta en kartong. Men dörren var låst och ingen kom och öppnade när jag knackade på och ingen nyckel har jag :( Skulle äntligen få sätta igång med lite jobb, men det tog tvätstopp när jag inte kom åt kartongen!

Så istället så tog jag bilen till Järved till JÄBO-stugan och släppta lös Ilska där. Vi gick gamla elljuspåret och där stötte vi på en bamse stor Rottweiler (60 kg) så ni kan ju tänka er hur stor den var!
Gubben som var ute med hunden hade inte så speciellt bra pli på hunden, hunden ville inte komma när han ropade på den (för rottweilern gick oxå lös). Men som tur var så har jag ju en sån snäll hund som lägger sig ner så rottweilern fick komma fram till Ilska och fick snusa på henne. Men sedan ville Ilska bara leka, men rottweilern var inte alls intresserad av det, han ade vixit ifrån det stadiet och var över 5 år. Efter en liten stund så skildes våra vägar åt, men inte brudde sig Ilska om det för hon hade ju sin matte och sin pinne som var mycket roligare än en tråkig rottweiler ;) Det var en riktigt stilig rottweiler och svansen hade han kvar...så mycket finare de är med en svans och inte en lite tipp bara!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sedär,tror minsann att du får ta och slå en pling till mig nästa gång innan du tänker komma. Jag hade turen som fick lunchkompis och åkte iväg för lite mat. Men nu är jag ju här. / Mia

2010-09-06 @ 12:33:13
Postat av: mallan

Mmm...Jörgen sa att du började 7 så jag drog dit 7.15 och gick en sväng med Ilska men det var fortfarande ingen där :( Får helt enkelt skylla på Jörgen eftersom det var han som sa att jag skulle åka dit på morgonen! Nästa gång kanske du är där :D

2010-09-06 @ 16:53:25
URL: http://ilskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0