Barnvakt och bärplockning

Ja igår så började jag dagen med att rensa ut lite grejer som bara står och skräpar i lägenheten och åkte med dessa prylar till Jörgens jobb. Efter det så tog jag Ilska med mig i bilen och körde iväg till Järvedsskogen för att leta lite bär. Det blev både röda och blåa bär = lingon och blåbär, men jag hann inte plocka så mycket eftersom det började att ösregna när vi var i skogen. Man ville ju ha hinken full med bär och inte vatten =)
Men jag hann ändå plocka 1 liter och Ilska fick vara ute i skogen i 1,5 tim. så vi var båda ganska nöjd när vi kom hem.

När vi kom hem så satte jag mig för att rensa bären och Ilska somnade fort på mattan under bordet, efter en lite stund så ringde det på dörren och där stod Thomas och Emma. Jag jag hade lovat att vara barnavkt åt Emma =)
Hon var nyvaken när hon kom och verkade lite skärrad över att det sprang en hund fram och tillbaka på golvet.

När pappa Thomas hade gått så tog vi oss lite fika: en liten macka, en gurkbit och mosters hemma gjorda pink lemonad. Gurkan och lemonade var godast tyckte Emma.

Evas gurka den e inte dum den inte ;)


Ilska ville smaka med det fick hon inte!

Senare på kvällen så var det dags för träning igen och denna gången hängde Mattsson (Jörgens bror) med. Han var riktigt duktig för att inte ha tränat kampsport på över 10 år, sparkarna satt kvar än! Får se hur matchen mellan Andreas och Mattson går på söndag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0