Lillpluppas och jag


Ja lillpluppas och jag vi har det bra vi ;)
När det inte finns någon lust från mattes sida att gå på långpromenad, då går vi helt enklelt ner till bollplanen och kastar boll! För det tycker Ilska är både roligt och jobbig.

Igår var det en sådan dag, varken jag eller husse hade lust att ge oss iväg på någon långpromis, så då traskade Ilska och jag ner till Vikingavallen. Och perfekt väder börjar det bli oxå för att Ilska ska kunna anstränga sig riktigt, vilket betyder att temperaturen utomhus börjar närma sig 0 grader :)

Och nu har vi äntligen fått våra nya draglinor, så att vi kan börja träna igen. Den förra nöttes sönder sist när vi var ute och drog däcket! Och det har varit lite problem att få tag på en ny lina, för det har varit slut både här i stan och i S-vall så det har varit till att beställa söderifrån! Den enda linan de haft på affärerna är en utav de sämre varianterna. För en sådan lina prövade vi allra första gången vi skulle köra drag med Marre och då slet Ilska av den med sin kraft....och hon var då bara 1 1/2 :S  så det kändes inte så aktuellt att köpa sig en sådan. Men nu så ska det väl bli av...
får se om vi kanske kan ta en sväng redan i eftermiddag, beror på hur länge jag blir på stan med Maria.G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0