Det kan ju inte alltid gå bra

Nej, det kan ju inte alltid gå bra för oss när vi ska köra drag och det här var precis en sådan gång!
Marre och hennes pakt och jag och Ilska drog som vanligt iväg till Gerdal för att köra lite.
Den här gången tog jag med mig min lilla släde som egentligen bara är tillför 1 hund och 1 förare. Men Marre och jag inbillade oss att vi skulle kunna ha 4 hundar och ha 2 förare :) Ja därför gick det som det gick...när vi spännde fast hundarna och skulle köra iväg så stegrar släden och Marre faller av i farten, andra starten går linan av och hundarna drar iväg i väldans fart utan oss. Tredje starten tar jag Ilska och Pirat min släde och Marre tar på sig skidorna och tar Drifwa och Pajas. Denna gången går det, så Marre drar iväg på skidorna medans jag flyger in i snödrivor helatiden, p.g.a. att släden inte går att styra i den djupa snön och svänger av sig själv upp i snödrivan.
Men på något sätt och efter många snödrivor så tar jag mig runt grustaget. ALDRIG igen att jag gör om detta, jag lär ha ett antal blåmärken efter denna färd! Och efter att ha kört in i snödrivor och blivit släpad efter marken bakom hundarna så är det otroligt att jag kan gå. Fy tusan vilken färd, men det blev mycket skratt efter alla vurpor som jag fick vara med om!


En liten snabb paus efter att ha dykt in i ett antal snödrivor. Här sitter Marre och Drifwa och myser!



The King Brothers: Pirat och Pajas

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Hejsan, ja mina hundar är väldigt raka i jämförelse med många andra. Tiken jag har kommer från http://www.teamabiaga.dinstudio.se/, medan hennes tre valpar kommer från ett litet missöde med en schäferhane.. ^^

2010-03-28 @ 18:49:21
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0