Sommar och blomplockning

Ja igår fick jag en sådan sommarkänsla det var HELT underbart!
Äkte till Järved en sväng igår och efter det så åkte Ilska och jag upp till skogen och plockade lite blommor.
Ja det blev liljekonvaljer och syrener som doftar underbart i hela lägenheten idag och en bamse bukett med lupiner.

Jag stannade en sväng med bilen vid en äng också så att Ilska skulle få spinga av sig och tro om det behövdes...hon var helt tokig, fram och tillbaka heltiden. Jag busade och gömde mig i det långa och höga blommorna och gräset genom att sätta mig på huk...ja, gräset och blommorna gick ända upp till midjan på mig och det enda man såg då var gräset...
...men man hörde svisch svisch svisch åsså var det en hund som dundrade in i en.


Mys på ängen

       
Liljekonvaljer                                   Lupiner                          Syrener

Idag däremot blir det ingen blomplockning för det regnar ganska mycket....
...det blir att sysselsätta sig med jobb idag och stackars Ilska får ta och springa av sig när vi åker till Järved igen!
Hoppas på bättre väder imorgon...det är ju trevligare  att promenera i SOL och värme =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0