Midsommarafton

Ja midsommaraftonen började med en promis i Järveds skogen och då bestämde Ilska att hon skulle göra sig riktigt midsommar fin genom att bada i gegga!


När vi kom tillbaka till mor och fars hus så tog jag och tvättade bilen.


Titta så fin den blev, Ilska och jag är så stolta över vår glänsande svarat pärla :)

Mitt på dagen åkte vi runt och gjorde en massa ärenden och sedan bar det av ut till Skule, till Jörgens mamma och hennes sambo Kjell.


När vi kom dit så stod Kjell och gjorde iordningen en liten midsommarstång.


Och Jimmy och Bella satt och slappade och lyssnade på musik som spelades för fullt


När midsommarstången skulle ner i backen ville den inte stå rakt upp så Kjell fick ge sig av för att hitta något och stödja den med. Här står Berit och håller i den medans och jag tycker att den var lite blomfattig så jag gör mitt bästa för att pynta den!



Senare tog Berit och jag med oss hundarna på en liten promis



Ja vår lilla vallhund Ilska beslutade sig för att kuta in och hälsa på grannen får.
När hon fick syn på dem så sa det bara svisch och hon var innan för el stängslet och i full gång med att valla fåren.
En snabbtänkt husse kutade efter och med adrenalinet ikroppen rullade han under elstängslet förmodligen utan att tänka och försökte få tag på rymlingen.
Men det gick inte så bra för Ilska hade hittat sitt får som hon stod och försökte förflytta, stackars fåret det såg alldeles livrädd ut! 
Men efter en massa utskällningar och tjat så lyckades hon äntligen lyssna och kom tillbaka in på rätt tomt.

Förmodligen blir det löplina för henne nästa gång hon skall vara ute på Berit och Kjells tomt, kan ju inte ha henne rännandes över till granntomten hela tiden!


När det vankades middag var de så klart Kjell som stod vid grillen.


Framåt kvällen kom Michelle över med en massa spel som vi satt och spelade. 

Kommentarer
Postat av: berit

Det var en riktigt trevlig kväll med er KRAMAR

2010-06-26 @ 14:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0