Tro de bli regn

Idag har vi även idag hunnit med en massa grejer!
Morgon promisen avklarade vi i Järvedsskogen och vi hittade en ny spännande väg att utforska., det slutade med att vi kom ut på ett kalhygge.
När vi var där och gick i skogen så hörde vi hur det mullrade till och himlen blev alldeles grå...Jag tror minsan att det kommer att bli regn idag, tänkte jag!

Ilska på kalhygget med en åskhimmel bakom sig

Efter promisen fick Ilska äta lite frukost och sedan drog vi till mor och far för att ta in posten, för sista gången.
JA för idag kommer de hem från semestern i Chicago!
Men när vi kom dit så började det spricka upp och solen tittade fram, så jag tänkte att jag kunde vara snäll med pappsen igen och klippa gräset en sista gång. För han har tydligen skadat foten i Amerika och måste ha foten i högläge, så då blir han nog glad att slippa klippa gräset på ett tag.

Och precis när jag har 1 kvm kvar då känner jag hur det börjag komma små vattendroppar på armarna och jag hinner ställa in gräsklipparen, sätta Ilska i bilen och köra ner till Järvedsvägen då kommer regnet och inte lite heller det fulllkomligt öser ner.

Så det blev att jobba medans regnet öste ner idag!

Jag bakade en rabarberkaka i går av rabarber som jag fick av Elin, kakan täckte jag idag med glasyr.

MMmmm...vad god den syrliga kakan var =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0