Fisketripp

Ja gårdagen bjöd på mycket aktiviteter igen!

Vid lunchtid så hade vi planerat att åka till Själevad och paddla kanot (jag, Jörgen, Putte, Jesper, Kicki, Mattias och Kjell) men precis som vi sätter oss i bilen och åker så börjar det att regna :(
Men då komme Kicki med det briljanta idén att vi åker till Area1 där vi kan spela laserdome, så det bär iväg dit.
Där spelar vi 2 spel eftre varann, alltså 15X15min.
Ja det låter inte speciellt länge, men det är jobbigt att kuta runt runt runt och upp för trappor och nerför trappor i 15 min. jag tror att de flesta av oss var ganska trötta efter de första 15 min.
Det var riktigt roligt och det dog ett tag innan man förstod vad det var man skulle göra egentligen!

Efter Area1 så åkte vi till stan för att köpa mask och metgrejor, för det skulle ut och fiskas runt middagstid.

Så vid 17-tiden möttes vi upp (jag, Jörgen, Putte, Jesper, Andreas.S och hans bror Christoffer och Kjell) och drog ut till Gottne för att pröva vår fiskelycka.
Första stoppet blev vid "forsen" som de kallar det, men där hände det inte mycket och det kändes som om det var för strömt för att meta där, så vi drog vidare till kraftverket.
Där parkerade vi alla våra grejer och Putte, Kjell och Christoffer prövade sin fiskelycka, medans Andreas lärde Jesper och mig att göra upp en eld med ett eldstål. Vi grillade sedan pinnbröd, majs, paprika och zuccini.
Grabbarna hade tur med fisken de fick alla 1 var: Chrostoffer fick en abborre, Kjell en gädda och Putte en abborre.


Kjell med sin fångst =)


Grabbarna runt lägerelden (det ser ut som det är mitt i natten, men kl är typ 21 det är mobilkameran som gör att bilden blir svart)


Jesper får lära sig rensa fisk av Cristoffer

Ja efter fisketuren så var det sängen som väntade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0