Lite allt möjligt

Ja hoppsan hejsan, nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg här det glöms liksom bort nu i juletider! Ja man har varit med om lite allt möjligt på dessa dagar. Vi har bl.a. varit ute i Järved och hälsat på mor och far.

där fick Ilska en alldeles egen sackosäck :) mysig att ligga i den!

Sedan hade Maria.G och jag ett yoga -pass ute i dojon för grabbarna och brudarna, gick riktgt bra...förutom att vi fick ha mössor och tjocksockar på oss, då luftvärmepumpen gått sönder och elementen inte var uppskruvade. Vi tände massor av ljus och hade 2 kupévärmare på ;)  men om det blir en nästa gång så hoppas jag att värmen inte slår av igen!

Igår fredags så kom Emma till oss, hon skulle få sova över för mamma och pappa skulle jobba hela natten lång! Ingen barnvagn togs med eftersom det snöat så mycket att det ändå inte skulle gå och styra nån ute. När mamma Sara kom så sa hon att Emma inte var någon stor-ätare och att det var helt normalt att hon bara år 4-5 tuggor.

först blev det mellis och sedan ett äpple...


sedan middag som lät: Mmmmm...gott....mera...


sedan ett äpple till.

Däremellan var det dags för Ilska att få lätta på blåsan...och kom ihåg ingen barnvagn till Emma. Så det var att klä på Emma, ta på dragbältet och selen på Ilska och klumsa ut i snön! Testade först att sätta Emma på sparken, så kunde ju Ilska få dra oss fram, men hon gallskrek när hon fick sitta på den. Så det var till att ställa tillbaka sparken och bära Emma på höften :S  efter ett tag så kom jag på att Emma kunde ju faktiskt åka på mina axlar...då gick det mycket lättare :)  Ja en promis som i normala fall tar 15 min. tog denna gången 40 min. Men hem kom vi!!

En tim. efter promenaden var det dags för välling och sedan sängen för Emma. Natten gick bra och Emma sov ända tills 6.45.


då blev det välling och mys med Ilska i soffan.
Sedan var det dags för den krångliga proceduren igen...Ilskas morgonpromis! Men hem kom vi även denna gång :)


Efter det fick Emma sig en dusch och sedan blev det frulle....där det lät: mera macka, mera ost! Efter frullen blev det sagostund och filmtajm och lite musik då blev Emma så trött att det fick bli dags för en liten tupplur! Hon vaknade sedan ganska precis till lunchen, då det blev pannkaka och sylt. Medans vi satt och åt så åkte Ilska och Jörgen till dojon för att träna och då var det frott fram för Emma att traska runt i lägenheten utan att behöva bry sig om att det var en stor hund som kom efter!


då blev granen riktigt utforskad och sedan blev det dans till pippi långstrump och andra barnvisor. Mitt i dasen så kom mamma...ja och då var det ju dags för Emma att åka hem till sig!

Under hela helgen har det ju kommit helt otroligt mycket med snö...HURRA!!! Det är ju hur mysigt som helst! Nu när vi var ute idag och härjade i snön så försvann nästa Ilska i den djupa snön.

Riktigt kämpigt att ta sig fram nu!

Snart blir det JuJutsu-träning och det var ett riktigt bra tag sedan jag tränade sist. Men jag hoppa att något sitter kvar i benmärgen på mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0