Renovering!!!!

 

Ja detta var proiriteringen som jag tog tag i samma dag som jag fick nycklarna i min hand. I källaren var det röta, så allt trämaterial skulle ut därifrån. Så det var bara till att ta på sig handskarna och börja dra, bända och slita. Men tillslut så var allt ute!!
 

Sedan har det rivits och slitits i det mesta tror jag :P Ett hål här och ett hål där....
 

Så skulle det öppnas upp en dörr...
 

Nu jälkar ska den upp....
 

oxå gick den upp...skönt med lite rundgång och lite mer ljus :)  Tro Pajas håller med mig...för han sitter och beundrar mitt konstverk!!
 

Sedan har det rivits väggar, de var alldeles för dåliga och måste bytas ut.
 

Ilska inspekterade så allt gick rätt till :D
 

och lill snickarn kom förbi och hjälpte till
 

sedan har man fått vara uppe och sett skorstenen, då sotaren var tvungen att ta sig upp för att inspektera.
 

så nu har man kört skylift oxå :P Ilska satt och höll koll hela tiden. Vi kanske ska nämna att jag blev sittande där uppe i luften en stund i regnet, då den slutade fungera. Men efter ett samtal med hyresmaskiner fixade det sig och jag kunde ta mig ner till karken igen!


så kom lill snickarn igen och fixade golvet i sovrummet ;)
 
Nu har allt stått stilla i 1 v. och jag behöver nu ta tag i renoveringen igen. Hoppas därför att i helgen få lite hjälp av nära och kära. Skulle vara skönt att få sig ett vardagsrum oxå ;)
 
Har inte flyttat in riktigt än, men Ilska och jag åkte dit en morgon och tog oss en promenad på lägdorna där.
mys
 

Grannskapet mitt...och mitt hus mitt i skogsdungen, som man så klart inte alls ser :P
 
Nä nu ska här ta och jobbas lite, sedan blir det nog en sväng ut till huset för att måla lite! Ha en fin dag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0