Ayurveda Akademin

Ja nu har jag börjat en utbildning igen inom ayurveda massage, så i helgen var jag ner till Sthlm för första kurstillfället...tror det kommer bli en riktigt fantastisk utbildning :D

här var mitt lilla kryp in under helgen, riktigt kanon att de nu skaffat en hel kursgård där de har utbildningarna och där man till och med kan få övernatta :)

Det var annat på den tiden då jag gick hälsorådgivarutbildningen, då vi bl.a. satt och trängdes i Johans (läraren) lägenhet :P

I myshörnan satt vi under teoridelen, som var typ hela helgen. Det bli tydligen annat resten av utbildningen då vi nästan bara ska utöva praktiskt :) I hörnet står min nyfunna vän Louise från Nyköping som även hon hade rest långt för denna utbildning. Det var vi 2 som övernattade, de andra kusrdeltagarna bodde runt Stockholmstrakten. Vi var allt som allt 9 st. tjejer/kvinnor som skulle gå denna utbildning!


Känns härligt att äntligen ta tag i ayurvedan igen och komma in i denna härliga atmosfär. Det var en sådan obeskrivlig atomsfär i lokalerna, trots att det var ganska stort här. Man bara myser när man kommer till sådanan ställen :D

2 kök fanns det och en massa små rum för behandling och övernattning. På nedervångingen fanns ett jätterum perfekt att ha yogaklasser i eller när det är väldigt stora föreläsningar.

Här är ena köket


och här är andra, mycket bra tänkt då det ibland är 2 kurser här samtidigt. Som i mitt fall så pågick det en annan kurs när vi hade våran start och då var det riktigt bra med 2 st. kök.

Överrallt i akademin hängde det otroigt vackra tavlor som man kunde stå och titta på i evigheter och ändå alltid hitta något nytt man inte sett den förra gången man tittade på den. Ja det känns helt enklet TOPPEN att jag hoppade på denna massage utbildning! Så nu vet i alla fall jag vad jag ska göra i sommar :P

Kommentarer
Postat av: Marre

Hej!



Behöver du någon att öva på så vet du var jag bor!!! =D Hihi! Kan vi ses någon dag? Saknar ju dig och Ilska! Kram!

2012-04-17 @ 15:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0