Möhippa

Ja igår var det dags för min systers möhippa, det började med att Cicci (vår kusin) kom och hämtade mig, sedan drog vi iväg till Syrrans jobb. Jag hade dagen innan sagt att jag ville komma förbi och visa klänningen som jag ska ha på bröllopet och få ett godkännande från henne att den är ok. För jag sa att jag ända skulle tll Marre och köra drag med hundarna vid den tiden så då kunde jag ändå komma förbi hennes jobb som ligger i närheten.

Det tog ett tag innan vi hittade hennes bil, men som tur var så är den svår att missa, en liten turkos bil. Så vi ställer oss alldeles bakom den. När kl. är 15.45 så ringen syrran och frågar var jag är...men jag står ju alldeles bakom din bil. Jaha säger hon och ser mig tillslut i Ciccis bil, men kopplar ändå inte att det är något fuffens på gång! Förrän jag kliver ur bilen med en slöja och en prinsesskrona och säger: Nu du Sara nu e det dax. NEEJJ är det någon som säger, men med ett litet leende på läpparna...som tur var! Så vi placerar syrran i Ciccis bil och jag tar syrrans bilnycklar och kör hennes bil. Vi åker ner till Ciccis jobb, till taxistationen...


Där vi parkerar och lånar toaletten för ombytning till oömma kläder :)


Jepp MoDo hockey tröja, mysbyxer och gympadojer!


Ja happ men vad händer nu då.....


Lite mat i magen innan här ska motioneras lite :)


Meeen vad ska vi göra nu då????
Ja serru nu bar det av till area 1

  
Där det skulle spelas laserdome :)
Där väntade 3 brudar till och syrran fick så klart välja lag och det blev via blund pekning. Så det blev Syrran, jag och kusin Cicci mot Sara.S, Linda och Elisabeth. Och vem tror ni vann????
Vi så klart....ja syrrans lag, ganska rejält oxå :)
Sedan blev det duschning för syrran på taxistationen medans vi andra dukade upp lite picknick. Vi hade först tänkt sätta oss i en park, men precis när vi kommer dit så börjar det att smådroppa, så det blev till att byta ställe...det blev bangolfen, under deras tak :)


Maten dukas upp....och vi väntar på att hedersgästen ska anlända


Här kommer hon!!!


Så blev det lite mat i magen och en massa prat :)


Mätta och belåtna och....


och 2 st. som frös tror jag....eller kan det vara för att en kamera tittade förbi :)


Nu var det dags att spela lite kubb och syrran fick så klart välja lag igen. Denna gången blev det Syrran, Elisabeth och Linda mot Mig, Cicci och Sara.S
Medans jag och Cicci ställde upp pinnarna så var det någon som snodde min kamera ;)


och som såg att någon tafsade på syrran ;P


Här ha ni na....Sara.S ville själv spexa till det lite!


Syrrans linne under kvällen: Bride to be.....inte så svårt att gissa vem som gjort den eller hur...ni börjar väl känna igen dessa skapelser :P


Vi spelade 3 omgångar och det slutade 2-1....ja gissa vilket lag som vann.....?
Syrrans så klart vilket annars!


När kubben var klar, blev det fika och syrran fick sig en lite uppgift...


då alla hade svårt att hålla sig för skratt...!


sedan avslutades kvällen med 2 parti plockepinn


Ja och gissa vem som vann de 2 omgångerna...
..mmmm syrran.......man skulle kunna tro att allt var uppgjort, men tydligt så var det helt enkelt hennes dag igår!

Ett härligt gäng var vi och en massa skratt blev det...en riktigt lyckad kväll helt enkelt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0