Spa

Ja igår blev det sushi till middag...mmmm vad gott det var!
Efter middagen var uppäten...ja lite grann i all fall, åkte Ilska och jag ut till Järved.
Där började vi med att ta en lite dragtur med sparken, men fy vad dåligt det gick. Ilska ville inte alls dra hon ville hellre lukta på blommorna...ja eller kisset :P  men när den brantaste backen var avklarad så satte hon helt plötsigt igång och springa som bara den :)  tjohej vad det gick undan i uppförsbacken och i mörkret var det lite läskigt då man inte såg om det var något grus framför på vägen. På vägen tillbaka i nerförbacken kutade hon ännu snabbare och med den rangliga sparken blev det en och annan snödriva! Men det är ju sånt som ingår...hehe!!

Varför vi skulle till mor och far, var för att mamma ville att jag skulle hjälpa till att välja ut en gravsten till mormor, men jag vet inte alls om vi alla kommer att lyckas enas om en!? Blir nog bra vilket som, vi hade hyfsat lika smak.

När Ilska och jag kom hem, tyckte jag att det var dags för Ilska att ta sig en dusch. Hon har haft så konstig päls att jag tyckte det var dags.


Efter duschen kröp hon ihop som hon brukar när hon blivit duschad och då bäddade jag in henne i en filt. Under den låg hon sedan resten av kvällen till det var dags att gå och sova!

Idag gick Ilska och jag till skogen, det var ju flera dagar sedan vi varit där och oj så glad hon var över att få sprinag lös och jaga lite pinnar! Ja det är svårt att inte bli på bra humör när man har en studsande hund framför sig :D

Väl hemma var det dags att borsta igenom den nytvättade pälsen och så blev det lite manikyr och pedikyr....eller kloklippning som det även kallas :P

Nu blir det jobb och sedan ett yoga-pass

Ha en fortsatt trevlig dag alla blogg-läsare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0