Höstisar

Ja ni imorse åkte Ilska och jag till Järved för att lämna tillbaka borrmaskinen vi lånat av pappa och då passade vi på att ta morgonpromisen där.

Ja jag hade bara tänkt gå en liten sväng...upp till JÄBO-stugan (bara någon km.) och vända och gå tillbaka. Men när vi gick där i skogen så fick jag för mig att jag skulle gå in och kolla om det fanns någe svamp kvar!!
Jag hade varken hink, korg eller en endaste bajspåse att plocka i och vad tror ni att jag hittar......mmmm kantareller...STORA och gula var de! Men vad ska jag plocka och lägg adem i???
Jo jag vänder på jacka och lägger svampen i luvan, funkar det med ;)
När jag sedan vänder och ska gå tillbaka så hittar jag en massa höstkantareller (tror jag :S ) Mamma visade mig hur de såg ut när vi var i skogen sist. Ja jag plockar så hela luvan blir full för de finns precis överallt!

1/3 lämnar jag hos mamma så att hon kan avgöra om det är höstkantareller som jag hittat ;)

Ja och Ilska fick sig en rejäl morgonpromis oxå, det var ju inte meningen eftersom att vi ska ut och gå med Maria.H ikväll. Men lillgumman tycker det nog bara är bra att hon får komma ut och röra på sig!

Måste få ta och gratulera Maria.G (min gamla pendlingskamrat) till körkortet, ett fantastiskt jobb du gjort på bara 3v. nu måste vi ju ut och ta oss en sväng :D GRATTIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0