Blev ett riktigt äventyr

Ja idag tog jag en dag ledigt från att jobba, så jag har gjort lite ärenden och annat smått och gott.

Sedan tog jag och Ilska bilen upp till vargropen, för att gå hundspåret (så hon kunde få springa lös, så jag slapp belasta min tumme så mycket).

När vi gått en bit på hundspåret så stötte jag på en massa hallon...och jag hade ju ändå en bajspåse i fickan, så varför inte passa på att plocka lite när jag ändå var ute, så det bar av in i skogen.

Där stötte vi på en massa fjärilar, de var så himla vackra och jag lyckades få en hyfsad bild på en utav dem.

De var som små konstverk som flög runt oss

Ja jag hittade lite hallon, det blev väl 0,5 l ialla fall, så det är till att koka sig lite varm hallonsås ikväll!
Mums =)

Tur att man hade en bajspåse i fickan :)

Ja sedan vek vi av på ett nytt ställe för att leta rätt på bilen igen och då kom vi fram till ett vatten hål, där det var riktigt mycket vatten. Och ja ni förstår väl vem som blev överlycklig över så mycket vatten.

Mmm.....Ilska så klart =)

Det var lika mycket vatten på den högra sidan och lillgumman hoppade fram och tillbaka av lycka av att få se lite vatten!

Ja sedan var vi framme vid bilen igen och det bar av hemåt igen. Det brukar normalt ta 1 tim. att gå hundspåret, men idag virrade vi iväg i 2 tim. Så Ilska fick springa av sig riktigt och hon roade sig på egen hand när jag hittade hallonstället ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0