Aj aj aj det bultar och det bankar

Ja men fy vilken härlig dragtur jag och Marres gäng åkte ut på häromdagen....men det började inte så bra. Vi hade svårt att bestämma oss för vilket håll vi skulle köra och vi tog så klart fel till att börja med. Startade med ett stup över en bro där det var ett stort hål rättigenom...jag hade Ilska och Flinga och körde först och det är inte lätt att få stopp på 2 hundar när de vill framåt :P  men som tur var så klarade jag mig utan att ramla ner i hålet. Marre kom efter med Drifwa och Storm (Pajas skulle få springa lös frånbörjan tills alla hundar taggat ner sig lite). Men han var väl den som var mest taggad tror jag för han kutade först och längst fram. Och ni kan tro att alla andra hundar vill efetr honom....jisses vad det gick undan i skoterspåret. Men vi fick vända ganska snabbt då det kom en massa gångare och gick i spåret och en hund som sprang lös. Nej inte den ultimata lösningen när man är ute och kör...varför kopplar man inte hundar när man ser att det kommer 2 ekipage och kör??? Ja så vi vände och körde åt andra hållet istället. Men att vända en massa hundar och få dem att fatta att man måste få vända sparken oxå INNAN man kan börja springa vidare, nej det är inte så lätt. Jag fick nämligen repet bakom benen och innan jag visste ordet av...så landade jag på backen med en duns och slog i huvudet rejält. F**n J*vlar var några ord jag förbukade...när ilningen i huvudet avtagit, så var det bara att ställa sig upp igen och fortsätta trassla ut sig och köra vidare. Men aj aj vad det bankade i huvudet, tror det var en lite hjärnskakning jag fick :(
Nej att Pajas fick springa lös framför alla andra var inte den ultimaat lösningen, han taggade hundarna så man knappt hann hänga med i kurvorna. Så när vi passerade bilen tyckte Marre att han skulle få sitta kvar i bilen. För det var alldeles för besvärligt att ha honom framför.


men när vi väl kommit iväg där det inte var någe folk som promenerade, gick det galant :) Flinga och Ilska var kanoners på att arbeta tillsammans!


och bakom kom Drifwa och Storm :)

Ja vi körde en riktig sväng, några mil avklarade vi och ett riktigt kanon spår hittade vi. Som definitivt ska provas framöver.

Det var inte bara jag som ramlade och slog mig rejält...även Marre vurpade och även hon på ryggen och tappade nästan andan. Ja snart är det nog dags att införskaffa sig en riktig hjälm, med dessa dårar till hundar så är det nog bäst :P


Väl tillbaka vid bilen blev det en liten mysstund...Marre med sina Husky´s :D


Storm föll pladask ner efteråt...han var SÅ trött!!

Ja så SNART är vi nog ute i spåret igen....LÄNGTAR redan :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0