Skit Drag

Ja i söndags åkte jag ju med Marre ner till hundträffen på stan, jag tog hand om Storm och Marre hade Flinga. Alla var redan där när vi kom, så vi parkerade våra rumpor precis innanför dörren. Men det var inte lätt att försöka lyssna på hon som pratade, för Storm och Flinga levde om som några vildhundar, så det var fullt sjå att försöka tysta ner dem och försöka få dem lugn.


men några saker snappade vi upp, bl.a. att det nu i årsskiftet har blivit en lagändring: Att du har rätt att ta med din hund in på alla affärer som inte har satt upp en skylt på hundförbud utanför. Detta hade vi ingen aning om, men för det kommer man nog inte att släpa med sig hunden på stan. Gallerierna har tydligen satt upp hundförbud, men det är tydligen inte många andra affärer som gjort det. Undra om de är medveten om den nya lagen? Några godis tips fick vi oxå med oss!


Marre, Eliyah och Flinga....tillslut så blev även hon lugn, men det tog en så där 1 tim och 15 min. ungefär lagom tills det var slut :P


Storm hittade lugnet lite tidigare, tog bara en 1/2 tim. för honom att hitta lugnet och lägga sig ner :)

När detta var slut så drog vi hem till mig för att hämta Ilska...ja det vankades ju drag även idag. Marre hade lovat Therese killar att de skulle få följa med ut och åka. Och Kajsa en kompis till Marre som var med på hundträffen följde även hon med för att testa på drag :)

Men jisses vad allt krånglade, hundarna blev inlåsta i bilden, hundarna trasslade in sig hela tiden, slädarna drog mot snödrivorna hela tiden, så det var nära dikeskörning hela turen! Men efter mycket om och med så hade vi spännt fast hundarna och satt barnen på slädarna. I toppen låg Marre med Eliyah på sin släde och Drifwa och Storm som drog. Efter kom jag med Therese pojkar på släden och Ilska, Pajas och Flinga som drog. Sist på supersparken kom Kajsa med sin hund Asda.

Trassel och en massa krångel utanför Marres mamma och pappa, då vi bara skulle stanna och säga hej!

Det var alldeles förmycket linor på min släde för att bara ha 3 hundar, så jag kopplade loss Pajas och han fick springa bak med Asda. Då gick det lite lättare!

Kajsa med Asda och Pajas.

Ja fy vilken hemsk dragtur, värsta någonsin....men Kajsa hade skoj och det var väl för tur att någon hade det! Hoppas nästa tur blir roligare!


Igår blev det en vilodag för Ilska och mig, ja jag kan ju inte trötta ut henne helt. Från att inte alls kunnat köra med henne, till att köra 2 hårda turer efter varann.

Men idag blir det äventyr igen, vi får främmande av Maria och Cash så vi ska ut i skogen och promenera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0