Ögletjärn

Ja igår fick vi sällskap av Maria och Cash, det blev först lunch hemma hos oss och sedan tog vi bilen ut till Gullvik för att leta rätt på Ögletjärn. Ett ställe där jag aldrig varit och Maria kände inte igen det heller. Dock hade Marias mamma berättat att Maria tydligen varit där med skolan när hon var liten.

Det var ingen mega promenad dit direkt, ca. 1 km. till tjärnen och en liten bit till så var man på Ögletjärnsberget. Men det var det som oxå var tanken, då Maria inte varit så pigg på slutet så bestämde vi oss för att bara gå en liten sväng.

Ilska fick gå i selen och sitta fast i dragbältet!
Ja efetrsom att hon löper vill jag inte ta några risker och Cash är ju en erfaren kille, han har fått para sig några gånger! Och tur var nog det att hon fick sitta fast, för det var några gånger då Maria och jag stannat och pratat eller bara skulle titta på den vackra utsikten från berget så var han och juckade på Ilska. I panik så skriker man och vrålar åt Cash...men dock inte hanns fel, han går ju bara på sin naturliga instinkt :P


Ibland fick det bli fasthållning, då han inte alls kunde hålla sig i styr. Ögonen var stora som tefat och han gnylade hela tiden, stackarn!

Ja så nu har man sett Ögeltjärn och Ögeltjärnsberget oxå, men jag kan tänka mig att det är roligare att gå där på sommaren. Då man även kan gå ner och bada i samma veva :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0