Flinga och Storms 1:a dragtur

ja igår fick vi ÄNTLIGEN ta våra hundar och släden och dra iväg ut i skogen. Ilska och jag hade dagen innan varit och spanat efter skoterspår ut mot Gullvik, men hittade inget. Men så körde jag förbi dragvägen i vårby och där var det faktiskt några bilar som kört in, så jag svängde in för att se om det kanske skulle gå och köra där. Vägen var si så där, men jag provade att köra in en bit och vad hittar jag inte en bit längre fram...jo ett prima skoterspår :)

Här skulle det nog gå och åka...så jag skickade iväg ett sms till Marre och frågade om hon hade någon ledigt tid över i helgen för att ta en sväng. Och vips så var det bestämt att vi skulle dra iväg redan dagen efter :D

Ja så jag fixade fika och skruvade på takräcket och drog iväg för att plocka upp Marre och resten av gänget. Denna gången bestämde vi oss för att ta med Strom och Flinga för att pröva hur det gick. Så det var till att hitta selar som passade, sedan packade vi in alla hundar i bilen: Ilska, Drifwa, Pajas, Flinga och Storm. Och spände fast släden på taket och brummade iväg ut mot skogen.

Men jisset vilket projekt att bara kunna lyckas ta ut alla hundar...och till råga på allt så hade vi tagit en släde där det bara fans linor till 3 hundar :P  jag vi är ju van att bara köra med 3 hundar....men efter lite knep och knåp så var det tillslut där linor/koppel för 5 hundar. De starkaste längst bak: Ilska och Pajas som vanligt och sedan fick huskysarna springa bredvis varandra längst fram....HUR skulle detta sluta.

Vrrrroooommm!!! Hej hu vad det gick fort.....men så duktiga de var alla 5, lite trassel och några svordomar men de får man räkna med.

Dags för paus....

Ilska


Paji fick springa lös eftersom att han är så lugn, Ilska brukar även hon få gör det men eftersom att hon för tillfället löper, så ville jag inte ta den risken att något oplanerat skulle hända :P


Drifwa ville inte alls vara med på kort idag


Storm


Flinga ville heller inte vara med på kort, precis som stora syster. Hon hade hittat något väldigt skoj under granen.


Marre tyckte att det var dags för lite skryt på Fejan ;)


Storm och Drifwa i mörkret. Ja det började skymma ganska snabbt, så det var till att skynda oss att packa ihop fikat och by the way, så fick jag göra invigning av stormköket som jag fick i 30 års present av Marre. Det grillades kycklingkorv till lunch :) och som tur var är man fullt utrustad under dragturerna, så pannlampan fick åka fram och det behövdes då det nu hade börjat skymma riktigt.

Ja det gick över förväntan med Flinga och Storm och Flinga får mest beröm, hon var en riktigt stjärna ute i spåret. Det var precis som om hon inte gjort annat än sprungit i spann förr, Storm var duktig han med men ville gärna i väg ut i sidorna och lukta.

Nu är det till att skaffa ett snöankare då vi numera kommer att köra med 5 hundar och de vill gärna inte stå still när man spänt fast dem ;)

Idag bär det av ner till stan och träffa en massa hundar igen, det är nämligen hundträff igen. Men Ilska får bli hemma eftersom att träningen ser inomhus idag och det känns taskigt mot alla hanhundar att ta in en löptik när de ska försöka slappan av. Så jag ta hand om Storm istället :D

Ha en Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0