Otur otur

Ja i tisdags åkte vi ner till Sundsvall för att laga Ilskas trasiga tand. Kl. 9 hade vi tid och då lämnade vi henne och fick sedan spendera dagen där, för att sedan åka och hämta henne på em. Vid 13- tiden hade de ringt på husses telefon (då var jag inne på birsta) och sagt att vi fick komma och hämta henne om 1 tim. De hade då berättat att operationen gått bra, att tanden blivit lagad, men att hon vaknat upp för snappt efter narkosen och hade då lyckats ta sig upp och vimsat omkring och ramlat och slagit sönder 2 framtänder!! Hur är detta möjligt? Lämnar hunden hos tandläkaren för att laga en trasig tand och får tillbaka en hund med ytterligare 2 tänder trasiga :(  Jag trodde att Jörgen skämtade när han berättade det, lät som ett riktigt aprilskämt, men tyvärr var det inte så!  Ja ialla fall så var tandläkaren som tur var trevlig och bad om ursäkt och att de naturligtvis skulle kolla upp även dessa tänder (om några månader, då det var förtidigt att se om det blivit någon riktig skada) och att de naturligtvis skulle stå för dessa kostnader.

Oturstjejen Ilska var helt groggy när hon kom ut till oss, pep och flämtade. Lite otäckt att inte alls käna igen hennes beteende, men otroligt skönt att få hem henne igen.
Hemvägen gick bra hon sov för det mesta och en komips hade husse köpt som hon fick mysa med :)

En väldigt trött och frånvarande Ilska. Hela kvällen vile hon att man skulle vara inärheten av henne, råkade man gå in i köket en snabbis för att hämta något att dricka, så vimsade hon nerför soffan och efter en för att se vad man tog vägen. Lillgumman våran ;)

Dagen efter var hon även då lite groggy, det var först igår: torsdag som jag kände att vi fått våran Ilska tillbaka...

så då drog vi ut i skogen :D

Igår gjorde jag även ett nytt försök till att göra pasta och denna gången blev det kanon :)

Fick nämligen en pastamaskin av syrran och svågern när jag fyllde år och färsk pasta är bland det godaste som finns. Så det blev hemmagjord pasta, med hemmagjord pesto...

det lilla som blev kvar...mmmm....kunde drömma mig tillbaka till Italien ;)

Idag gjorde jag ett försök till att göra en citronmaräng paj

får se om den går att äta :P

Ha en fortsatt trevlig långfredag!!!
/Malin och Ilska

Kommentarer
Postat av: Marre

LÄSTE JAG CITRONMARÄNGPAJ?!?!?!?!?!?!?!?!!??!! KAN vara det godaste jag vet!!!!!!!! Tusan också!

2012-04-17 @ 15:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0